Hamilelikte yüzme konusu göz önünde bulundurulmadan da hamilelik süresince hareket etmek önemlidir. Gebelikte yapılan egzersizlerin anne ve bebek üzerine olumlu etkileri vardır. Fakat hamilelikte meydana gelen hormonal değişiklikler eklemleri esnekleştirir. Anne karnında büyüyen bebek gebelik haftası ilerledikçe vücut dengesini değiştirir. Bu değişikliklere bağlı olarak gebe kişinin vücut dengesi değişir ve hareketliliği kısıtlanır. Gebelik öncesi yapılabilen hareketler aynı şekilde yapılamaz. Vücut dengesi değiştiği için hareket yaparken yaralanma riski artar.  

Gebelikte egzersiz yapmak hareketleri kısıtlanmış olan anne adayının kendisini daha iyi hissetmesine yardımcı olur. Gebelik tespit edildikten sonra tüm gebe kadınlar düzenli hekim takibi altına girmesi gereklidir. Gebelikte yapılacak egzersizler konusunda doktorunuza danışmanız gerekir. Sağlığınız ve gebelik süreciniz ile ilgili bir sorun yoksa doktorunuzun önerdiği egzersizler yapılmalıdır. 

Hamilelikte Yüzme Yapılmalı mıdır?

Gebelik süresinde yüzme ise hareket kısıtlılığı olmayan ve tüm vücudun hareket etmesine imkân veren gebe kadının kendisini daha hafifi hissetmesini sağlayan bir egzersiz türüdür. Bu nedenle gebelik süresince yüzme faydalı bir idmandır. 

Yüzmeye başlamadan önce vücut hafif hareketlerle hazırlanmalı, yüzme sırasında aşırı hareket edip vücut sıcaklığının artması engellenmelidir. Yüzmek için deniz tercih edilmeli. Eğer havuzda yüzülecekse havuzun temiz olmasına ve temizlik için kullanılan maddenin normalden fazla olmamasına dikkat etmeli. Havuz ve kaplıca suyunun fazla sıcak olmamalıdır. Bu arada yüzmeyi güvenli ortamlarda yapmanız önemlidir. 

Antrenör Yorumu:

“İlk 3 ay düşük tehlikesi olduğu için doktorların da önerisi ile yüzmeyi gebelerimize önermiyoruz. ilk 3 aydan sonra gebelerin doktorlarının bilgisi dahilinde yüzme egzersizlerine başlıyoruz. ilk başlarda hızlı hareket etmeden 30 dakikayı geçmeyecek şekilde tempoyu düşük tutarak suda egzersizlerle başlamayı tercih ediyoruz, nefes kontrol çalışmalarına ağırlık vererek bir kaç haftayı böyle bu şekilde geçiriyoruz. Gebelerimiz için kişiye özel egzersiz periyotları oluşturarak belirlenen hedeflere ulaşması sağlanıyor ve bu durum da gebeyi motive durumda tutuyor.”

“Egzersiz periyotlarımız içerisinde ayak vuruşları, koordine çalışmaları, kasları ve eklemleri rahatlatmak için sırtüstü yüzme tekniği ve serbest yüzme tekniği öneriyoruz. Bu egzersizler düzenli yapıldığında gebenin uyku düzenine, postural yapısına, düzenli nefes alış verişine ve gebeler için en önemlisi bu sürecin sonlandırıldığı doğum anına kadar olumlu etkiler göstermektedir. Gebeler yüzme egzersizleri yapmak istediğinde kayıt oldukları işletmelerden benzer hizmetleri alacaklardır. Bunun dışında bahsedilen teknikler konusunda tecrübe sahibi olan gebeler yine doktor onayından sonra bu süreci gerçekleştirebilirler”

Özlem Ulusan / Yüzme Antrenörü

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz