31 Haftalık Gebelik ile beraber, Doğuma 9 haftan kaldı! Doğum boyutlarına yaklaşan bebeğin şu an ortalama bir Hindistan cevizi büyüklüğünde ve 1,5 kilo ağırlıkta! Kendisi bu aralar bol bol uyuyor; eğer hareket düzeninde bir değişiklik fark ettiysen sebebi bu olabilir. Beyni hızla gelişmeye devam ediyor; sinir hücreleri arasında yeni bağlantılar kuruluyor ve artık beş duyusunu da kullanabilir durumda! Tabii şu an amniyotik sıvı içerisinde herhangi bir koku alacak halde değil- ama dışarıdaki havayı solumaya başladığında ilk senin kokunu alacak, ve bu sen sevdiği koku olacak! Bebeğinin bu aralar uyumak dışındaki favori aktiviteleri ise hıçkırmak, yutkunmak, yeni yüz ifadeleri keşfetmek ve parmağını emmek!

Hamilelikte seks

Seks deneyimi ve orgazm, anne karnındaki farklı bebeklerde farklı tepkiler ortaya çıkarabilir. Örneğin bazı bebekler ebeveynleri seks yaparken/yaptıktan sonra durgun olurken, bazıları hareketlenebilir. Her iki tepki de normaldir. Kısacası, doktorun da bu konuda bir sakınca görmüyorsa, cinsel hayatına devam edebilirsin.

31 Haftalık Gebelik: Vücudunda Neler Olup Bitiyor?

Nefes darlığı

31. haftada, rahmini göbek deliğinin 10 cm yukarısından dahi hissedebilirsin. Bu kadar büyüdüğü için de, iç organlarına baskı yapıyor ve diyaframın ile akciğerlerin de bu durumdan nasiplerini alıyorlar. Bu aralar hissediyor olabileceğin nefes darlığı, doğuma az bir zaman kala bebeğinin aşağıya, pelvik bölgeye doğru konumlanmasıyla hafifleyebilir. 

Öneri: Mümkün olduğunca dik durmaya çalış. Ayrıca uyuyacağın zaman yan yatarak vücudunu yastıklarla desteklemeyi dene.

İdrar sıklığında artış

Üçüncü trimesterde, rahmin mesanene daha fazla baskı yapar. Bunun bir sonucu olarak da idrarın depolanacağı alan azalır. Uzun lafın kısası, ne yazık ki tuvalet ziyaretlerin yine artacak.

Öneri: Tuvalete çıktığında, işin bitti sanıyorsan yanılıyor olabilirsin! Tekrar yapmayı dene… Yani kısa süre sonra tekrar tuvalete çıkmamak için, mesanenin tamamen boşaldığından emin ol. 

Sırt ağrıları

Karnın büyüdükçe, sırtına da daha fazla yük biniyor. Bu aralar hissediyor olabileceğin sırt ağrıları da bunun doğal bir sonucu.

Öneri: Doğum öncesi yogası yapmayı deneyebilirsin. Bu sayede yalnızca sırtını değil, zihnini de rahatlatabilirsin!

Sakarlık

Artan ağırlığın, değişen ağırlık merkezin, kafanın fazla kalabalık olması gibi durumlar bu aralar seni biraz daha sakar yapabilir. Her adımını dikkatli at, ve özelikle de duş gibi kaygan zeminlerde dikkatli ol.

Hafıza problemleri

Üçüncü trimesterde beyin hücrelerinin sayısı azalacak- merak etme, doğumdan sonra normale dönecekler. Ama bu aralar yaşadığın hafıza problemlerinin son derece normal olduğunu unutma ve kendine yüklenme.

Öneri: Bu konuda stres olmamaya çalış- bu, durumu daha da kötüleştirir. Eğer önemli şeyleri unutuyorsan, gün boyunca hatırlaman gereken noktaları bir yere not almayı dene.

Baş ağrıları

Zaman zaman oldukça rahatsızlık verici olabilen baş ağrıları hissedebilirsin. Bu konuda yapabileceğin birden fazla şey mevcut.

Öneri: Eğer evdeysen, sessiz ve karanlık bir odada bir süre dinlen. Eğer iş yerindeysen de gözlerini kapatıp ayaklarını uzat ve birkaç dakika böyle bekle. Ayrıca, çok ağrın varsa, doktorunun da onayıyla parasetemol alabilirsin.

Uyku problemleri

Üçüncü trimesterde sık yaşanan bir problem de uykusuzluk… Kramplar, mide yanması, sırt ağrıları, sık sık tuvalete çıkma gibi problemler doğal olarak deliksiz bir uykuyu da neredeyse imkânsız kılıyor. 

Öneri: Olabildiğince gevşemeye, kendini rahat ettirmeye çalış. Eğer canını sıkan, kafanı kurcalayan şeyler varsa, bunları gece yatağa taşımamak için gündüz mutlaka partnerinle veya arkadaşlarınla konuş.

31 Haftalık Gebelik için Öneriler

Hastane çantanı hazırlamaya başla

Eğer hastane çantanı hazırlamadıysan, artık zamanı geldi!

Yüzünde şişkinlik oluşumuna dikkat et

Aldığın kiloların etkisi bir yana, yüzün birden alışılmışın dışında bir şekilde şişerse, mutlaka doktoruna görün. Baş ağrıları ve görme problemleri ile birlikte, yüzde şişkinlik bir preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) belirtisidir. 

Bol su iç

Bu aralar bol su içmen her zamankinden önemli. Doğum yaklaştıkça kilo alıyorsun ve vücudun daha çabuk sıcaklıyor. Su sayesinde, ısı dengeni ideal seviyede tutabiliyorsun. Ayrıca su, bu aralar yaşayabileceğin bitkinlik ve ciltte kuruma gibi problemlerin üstesinden gelmek için de son derece etkili. 

Konforlu ayakkabıları tercih et

Bir parça konfor için şıklığını feda edebileceğin bir dönemdesin. Topuklu ayakkabılara bir süreliğine veda et, ve bulabildiğin en konforlu ayakkabılarını ayağına geçir! Çok sıkmayan, nefes alan spor ayakkabılar, şişmiş ayak ve ayak bileklerine iyi gelecektir. Şişmiş ayaklar demişken, hamile kalmadan önce rahatça giyebildiğin ayakkabılar bu yüzden bu aralar ayağına dar gelebilir. Yani belki de küçük bir ayakkabı alışverişine çıkman gerekebilir.

Küçük esneme hareketleri yap

31. haftada ya da gebel olarak üçüncü trimesterde boyun ağrıları çekebilirsin. Hem kaslarını gevşetecek, hem de zihnini biraz rahatlatacak küçük esneme hareketlerini her yerde yapabilirsin. Küçük bir örnek: omuzlarını kaldırmadan, başını yana yatır. Üç saniye tut ve nefes ver. Şimdi aynısını diğer tarafa doğru yap. Bunları evde, iş yerinde, hatta doktorun muayenehanesinde bekleme odasında bile yapabilirsin.

Varislerle savaş!

Genellikle zararsız da olsalar, varislerin görsel açıdan can sıkıcı olabileceğinin farkındayız. Bu aralar vücudunda daha fazla kan pompalandığından, ve büyüyen rahmin pelvik bölgene basınç uyguladığından bacaklarında fazla kan birikmesi böyle bir sonuç doğuruyor. Hormonların etkisiyle gevşeyen kan damarların da bu duruma katkıda bulunuyor. Ama varislerle savaşman mümkün.

31. haftada da günlük düzenli olarak egzersiz yaparak, vücudundaki kan dolaşımına katkı sağlayabilirsin. Bunun yanı sıra uzun süre oturmamaya ya da ayakta durmamaya çalış, ve oturacağın/uzanacağın zaman bacaklarını mümkün olduğunca havada tutmaya özen göster.

31 Haftalık Gebelik için Hafta Özet

  1. Doğuma 9 hafta kaldı!
  2. Bebeğin bir Hindistan cevizi büyüklüğünde (ortalama 41 cm, 1,5 kilo)
  3. Beyni hızlı bir şekilde gelişiyor!
  4. Doktorunun da onayıyla cinsel yaşantına devam edebilirsin
  5. Bu aralar nefes darlığı yaşayabilirsin.
  6. Kendi gösterebilecek diğer problemler: idrar sıklığında artış, sırt ağrıları, unutkanlık, baş ağrıları, ve uyku problemleri
  7. Sırt ağrıların için doğum öncesi yogası yapmayı deneyebilirsin
  8. Doğum çantanı hazırlamaya başla
  9. Gün içinde küçük esneme hareketleri yap
  10. Her zaman konforlu ayakkabıları tercih et
  11. Varis oluşumuna karşı egzersiz yap!
  12. Bol bol su iç.
  13. Hala Gebbe Mobil Uygulamasını indirmediysen hafta hafta gebelik takibi için hemen İNDİR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz