21 Haftalık Gebelik ile beraber doğuma 19 haftan kaldı, ve bebeğin bir muz büyüklüğüne ulaştı bile! Evet; hızla büyümeye devam ediyor, ama rahminde hala kıpraşması, dönüp durması hatta arada bir takla atması için yeteri kadar yer var- herhalde artık bunları sen de hissediyorsun! Akrobasi ve jimnastikten arta kalan zamanlarında da kendisi çoğunlukla uyuyor! Bunlar dışında, tat alma duyusu gelişmeye başladığından, bebeğin artık senin yediklerinin tadını alabiliyor!

21 Haftalık Gebelik: Vücudunda Neler Olup Bitiyor?

Esneme İzleri

21. haftada; karnında, kalçanda ve göğüslerinde esneme izleri fark edebilirsin. Vücudun genişledikçe, karnın ve göğüslerin büyüdükçe ortaya çıkma ihtimali olan bu pembe, mor, kırmızı/kahverengi tonlarındaki lekeler, hamile kadınların ortalama yarısında görülür. (Eğer annende hamileyken esneme izleri meydana geldiyse, sende ortaya çıkma olasılığı daha yüksektir.)

Esneme izlerinin kesin bir çözümü olmasa da, doğum yaptıktan sonra zamanla kendi kendilerine silikleşeceklerdir. Ayrıca unutma; çok hızlı kilo alman da esneme izlerinin ortaya çıkma şansını artırır. O yüzden sık sık, küçük öğünlerle beslenmeyi unutma.

İştah Artışı

Artık önceki birkaç haftaya göre daha iştahlı olman lazım. Bu iyi bir şey olsa da, kontrolü elinde tutmayı, ve daima sağlıklı beslenmeyi unutma. Arada bir küçük kaçamaklar yapabilirsin; ama genellikle doğal ve besleyici yiyecek ve atıştırmalıklara yönel. Ayrıca, özellikle de dışarıda çok vakit geçiriyorsan, yanında daima meyve, fındık, granola bar gibi atıştırmalıklar bulundur.

Şişkinlik/Gaz

Şişkinlik ve gaz çıkarma problemlerin bu haftada devam edebilir. Rahatsız edici olabildiğinin farkındayız, fakat daha önce de belirttiğimiz gibi, bu durum büyüyen rahminin içeriden yaptığı baskının doğal bir sonucu. 

Öneri: Bol su iç, ve fiber ağırlıklı gıdaları beslenme rutinine dahil et. Bu sayede, şişkinlik problemini daha da kötüleştirecek olan kabızlığın önüne geçmen mümkün.

Sırt Ağrıları

Bir yandan karnın büyüdükçe ağırlık merkezin değişiyor ve sırtına daha fazla yük biniyor, diğer yandan da relaxin hormonunun etkisiyle eklemlerin ve bağ dokuların esneyip sıkılığını yitiriyor. Sırt ağrıları da bu kaçınılmaz değişimlerin bir sonucu… 

Öneri: Eğer imkânın varsa, bir profesyonelden doğum öncesi masajı için randevu almayı düşünebilirsin. Ne de olsa kendini biraz şımartmayı fazlasıyla hak ettin!

Diş Eti Kanaması

Hamilelikte, hormonların da etkisiyle diş etlerin daha önce olmadığı kadar hassas olacaktır. Bu yüzden ağız ve diş bakımına ekstra özen göstermeyi, ve düzenli aralıklarla diş hekimini ziyaret etmeyi unutma. 

Öneri: Eğer diş etlerinde özellikle de fırçalarken kanama oluyorsa, parçacıkları ağzın içine yapışan şeker gibi yiyecekleri yeme. Dişlerini bunlardan arındırmak için fırçalarken diş etlerini daha da rahatsız edebilirsin. Ayrıca bu tip tatlılar, ağzındaki bakteri oranını da artıracaktır.

21 Haftalık Gebelik İçin Öneriler

Ayaklar Yukarı!

Bu aralar vücudunda hamilelik öncesinde olduğundan %50 daha fazla kan/sıvı var. Bu yüzden ayaklarının ve bileklerinin şişmesi gayet normal. Gün içinde -ne kadar yoğun olursan ol!- birkaç defa oturup ayaklarını kaldırarak dinlenmeyi unutma.

Bir Gözün Tartıda Olsun

Ne kadar kilo sağlıklı, ne kadar kilo fazladır? Bu pek çok faktöre göre değişebilir. Büyük ihtimalle doktorun seni ne kadar kilo alman gerektiği konusunda bilgilendirmiştir. Biz de düzenli olarak tartılmanı, ve doktorunun önerdiği miktarı aşmamaya özen göstermeni öneriyoruz!

Lazerleri Bir Süre Ertele

Bu aralar bir bakım rutinine ne kadar ihtiyacın olduğunu tahmin edebiliyoruz. Ama doğum sonrasına kadar lazer, elektroliz gibi operasyonlar ile tüy alma seanslarını ertelemeni tavsiye ederiz. Bu operasyonların zararlı olduğunu gösteren güvenilir bir çalışma bulunmasa da, tedbiri elden bırakmamak her zaman iyidir!

Kansızlığa Karşı Önlemini Al!

Demir, bu aralar senin için son derece önemli! Demir ihtiyacını belli başlı besinlerden karşılayabileceğin gibi -örneğin ıspanak, kırmızı et, kuru baklagiller- doktorun ile konuştuktan sonra onaylıyorsa demir takviyesi de alabilirsin.

Hafif Egzersizleri Tercih Et

Egzersiz sana kendini daha iyi hissettirecektir. Fakat kendini zorlamaman gerektiğini de unutma… Yüzme, yürüyüş, hamile yogası gibi egzersizler, bu dönemde senin için en mantıklı tercihler olacaktır.

21 Haftalık Gebelik Hafta Özeti

  1. Doğuma 19 haftan kaldı!
  2. Bebeğin bir muz büyüklüğünde! (ortalama 27 cm, 0.31 – 0.35 kg)
  3. Tat alma duyusu gelişmeye başladığından, artık senin yediklerinin tadını alabiliyor!
  4. Sırt ağrıları, şişkinlik/gaz çıkarma gibi belirtiler kendini göstermeye devam edecek,
  5. Vücudunda esneme izleri fark edebilirsin; bunlar doğumdan sonra silikleşecektir, 
  6. İştahında artış devam edecek- bunu olabildiğince sağlıklı ve besleyici yiyeceklerle değerlendir,
  7. Kendini zorlamadan yapabileceğin hamile yogası, yürüyüş, yüzme gibi egzersizlere yönel,
  8. Kilo alma sürecini iyi takip et,
  9. Doktorunla demir takviyesi almana (eğer almıyorsan) gerek olup olmadığını konuş,
  10. Ağız ve diş sağlığına ekstra özen göster!
  11. Gebbe Mobil Uygulamasını İNDİR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz