Düzenli spor veya egzersiz yapan bir kadın olarak planlı veya plansız gebe kalmış olabilirsiniz. Öncelikle gebe kalmadan önce yaptığınız spor ve egzersizleri en kısa sürede fizyoterapistinize ve doktorunuza anlatmalı ve gebelik sürecinde gebeliğinizin durumuna göre devam etmek istediğinizi belirtmelisiniz. 

Fizyoterapistiniz ve doktorunuz size özel beslenme ve egzersiz planı geliştirecektir. Bunu kendiniz yapacaksanız şimdi size vereceğimiz öneriler doğrultusunda egzersizini planlamalısınız. 

·        Haftanın belirli günlerinde, 30 dakika veya daha uzun süreyle egzersiz yapın.

·        Temas sporlarına, düşme ve karın travması riski yüksek olan aktivitelere son verin. Su altı sporları yapmayın. Yapmanız gerekiyor ise fizyoterapistinize ve doktorunuza danışın.

·        Vücut iç ısısının 38°C altında seyretmesini hedefleyerek egzersiz süresini ve şiddetini fizyoterapistinizin önerileri doğrultusunda bu düzeyden ileriye götürmeyin.

·        Düşük şiddetteki egzersizleri tercih edin

·        Kas iskelet sistemine binen stresi azaltmak için ayağınızı destekleyen uygun ayakkabılar giyin

·        Su kaybını önlemek için uygun miktarda sıvı alın, sıcak ve nemli ortamlarda ya da ateşiniz varken egzersiz yapmayın.

·        Isınma ve soğuma için en az 5 dakika vakit ayırın.

·        İlerleyici germe egzersizlerini kullanmayın.

·        Özel egzersizlerde profesyonel yardım alın. Örn. pelvik taban egzersizleri bunlardan biridir.

 .       Denge gerektiren egzersizlerden, fazla çömelmekten, çaprazlayarak adım atmaktan ve hızlı yön değiştirmekten kaçının.

·        Aorta kaval kompresyondan yani bebeği besleyen damar üzerine baskıdan sakınmak için 16 haftalık gebelik sonra sırtüstü pozisyonda uzun süreli egzersiz yapmayın.

·        Enerji (kalori) sınırlamasını ihtiyacınıza göre bir diyetisyen rehberliğinde belirleyin.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz