Bu dönemde mide bulantıları devam ederken başka önemli bir konuya değinmek istiyorum. Gebe kadınların aklındaki en önemli soru olan hamilelik sırasında kaç kilo almalıyım oluyor. Bu dönemde bir leblebi tanesi kadar olan bebeğinizin gelişimi ve bebeğinizi besleyecek olan plasenta, kan damarlarının ve dokularının oluşumu için enerjiye ihtiyaç vardır. Bebeğiniz enerji ihtiyacını sizin depolarınızdan karşılayacağı için gebe kaldığınız andan itibaren yeterli ve dengeli beslenmeniz şarttır. Ancak bu durum eskilerin dediği gibi 2 canlısın sen görüşüyle hareket edip porsiyonları ikiye katlamak anlamına gelmiyor. Annenin bu dönemde fazla beslenmesi hem annede hem bebekte gestasyonel diyabet gibi hastalıklara yakalanma riskini arttırır ayrıca doğum süresinin gecikmesine ve doğum esnasında olabilecek aspirasyon gibi tehlikeleri arttırır. Bu sebeple ilk trimester da gebe annenin beslenmesine enerji eklemesi yapmaya gerek yoktur. Enerji gereksinmesi 20.haftadan sonra artar. Gebeliğin ilk 3 aylık döneminde ağırlık kazanımı olmaz veya 1-3 kilo kişiye bağlı olarak olabilir. 

Eğer gebe kalan annenin BKI’si 18,5tan düşükse günlük beslenmesine 250 kcal eklenmelidir. Zayıf olan gebenin depoları az olduğu için bebek beslenmekte zorlanır. Anne normal aralıkta ise 150 kcal eklenebilir. Ancak BKI’si 25 ve üzerindeyse enerji gereksinimine gerek yoktur. Şişman gebeye ilk 3 ay enerjisi kısıtlı (zayıflama) diyet yazılabilir. Diyetin enerjisi 1200-1500 kaloriden az olmamalıdır. Ayrıca 4. aydan itibaren kısıtlama yapılmamalıdır. Böylece ilk 3 ay kilo alımı engellenir. Gebeliğin 4.ayından itibaren annenin zayıflaması sakıncalıdır. Kalorisini yükselterek sağlıklı beslenmeye devam edilir.

Gebeliğin ilk trimesterından sonra yapılan eklemeler ile enerjiyi arttırmak için sağlıklı ve kalitesi yüksek besinler tüketilmelidir. Şeker, çikolata, tatlı gibi basit karbonhidrat içeren boş enerji kaynaklarıyla yapılmamalıdır. Günlük enerjinin %15-20’si protein, %25-30’u yağlar, %50-55’i karbonhidrattan sağlanmalıdır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz